10 Adımda Güvenilir E-Ticaret Sitesi Kurun

10 Adımda Güvenilir E-Ticaret Sitesi Kurun
        İnternet'ten alışveriş yapmak tüketicilerin hayatının bir parçası haline gelmişken, işletme sahipleri de ürünlerini müşterileriyle sanal ortamda buluşturmak adına sanal mağazalar açmakta.İnternet'te her gün yeni sanal mağazalar kurulmaktadır. Ancak kurulan bu sanal mağazalar, hali hazırda var olan ve neredeyse tekelleşmiş olan büyük platformların karşısında pek fazla tutunamamaktadır.Kurulan bir çok site bir süre sonra ya
kapatılıyor yada öylece kendi haline bırakılıyor.Kurduğunuz bir e-ticaret sitesinin az satış yapması veya hiç yapamamasının,tekelleşmiş olan belirli sitelerin payları olsa da en çok başarısızlık payı sitenin doğru
kişilerle kurulmadığı ve yönetilmediği gibi, bir çok önemli noktalarında gözden kaçırılması yada çok fazla önem gösterilmemesinden kaynaklanmaktadır. 

         Bir e-ticaret sitesi kurmak, yaptığınız işte işletme giderlerinizi minimuma düşürerek daha çok müşteriye ulaşmanızı ve daha çok ürün satmanızı sağlar. Daha az personel çalıştırdığınız ve yüksek dükkan kiraları ve faturaları ödemediğiniz içinde satacağınız ürünü normal mağazaya göre daha ucuza satarak müşterilerinizin ve potansiyel müşteri adaylarınızın ilgisini çeker ve beğenisini kazanırsınız.

Ancak bu doğru kurulmuş bir sanal mağaza için geçerlidir.

Sanal mağazanıza gelen bir müşterinin siteniz hakkında olumlu yada olumsuz karar vermesini sağlayan temel unsurlar vardır.Bunlar


Sanal mağazanızın güvenlik tedbirleri;

       Müşteri kredi kartı yada banka kartı ile alışveriş yaparken kart bilgileri ve kendi kişisel bilgilerinin çalınmayacağından emin olmak ister.Sitenizin ve müşterilerinizin güvenliğini en üst seviyede tutmalısınız.Ayrıca bunu müşterilerinizin anlamasını da sağlamalısınız.


Sanal mağazanızda satılan ürünlerin orijinal olması;

     Müşteri mağazanızdan alacağı ürünün  orijinal olmasını ve bu konuda kandırılmamasını ister.Gerçek orijinal ürünleri satmalısınız eğer muadili bir ürünse bunu mutlaka müşterinin bilmesini sağlamalısınız.Orijinal diye muadili bir ürün gönderdiğinizde müşteriniz ürünü size iade edecektir.Hem zaman kaybı hem dolandırıcı olarak görüneceğiniz için müşteri kaybı.


Ürünleri müşteriye hızlı ulaştırması;

    Müşteriler sizden alışveriş yaptığında aldığı ürünün ertesi gün elinde olmasını ister.Müşterilerinize mutlaka hızlı teslimat yapmalısınız.Stoksuz ürün satışı yapıyorsanız ürün tedarikçinizi çok iyi seçmelisiniz.Aksi taktirde satılan ürün müşteriye çok geç ulaşacaktır.Buda büyük memnuniyetsizlik yaratır.Stoklu çalışıyorsanız alınan ürünü mutlaka aynı gün kargoya vermelisiniz.Geç saatte alınan bir ürünü ise müşteriye bilgi vererek bir gün sonra kargoya teslim etmelisiniz.Müşteriye her an kargosunu takip etme olanağı sunmalısınız.


Ürün iadesi ve değişimi;

      Müşteri sizden alışveriş yaparken alacağı ürünü beğenmez yada istediği gibi çıkmaması durumunda, ürünü size iade etmek yada değiştirmek gibi bir özgürlüğünün olmasını ister.Bu hizmeti mutlaka tüm ürünlerinizde sunmalısınız. Müşteriye aldığı ürünü iade etme yada değiştirme rahatlığını hissettirmelisiniz.

Ödeme seçenekleri;

      Müşteri beğendiği ürünü satın alabilmek için kırk takla atmak istemez.Bunun için müşterilerinize mümkün olduğu kadar çok ödeme seçeneği sunun. Kredi kartı kullanmayan yada kullanmak istemeyen müşterilerinize kapıda ödeme seçeneği sunun.Kredi kartlarına veda farksız taksit seçeneği sunarak onları kazanın.

Müşteri yorumları;

     Müşteriler sizin hakkınızda olumlu yada olumsuz görüşler paylaşmak ister.         Sanal mağazanızda müşterilerinizin ürünler ve sizin hakkınızda yorum yapmasını sağlayacak bir alt yapı sunun.Hakkınızda yapılan tüm yorumlara samimiyetle cevap verin. Olumsuz yapılan yorumları müşterinizi memnun ederek telafi edin.Zira bu yorumları okuyacak olan potansiyel müşteri adaylarınıza, vermiş olduğunuz müşteri hizmetleri kalitesini göstermiş olursunuz.

Müşteri hizmetleri numarası;

       Müşterileriniz kafasına takılan soruları sormak için istediği an size ulaşmak ister.Sitenizde her kesin rahatça görebileceği müşteri hizmetleri numarası olmalı.Bunun size faydası var zararı yok diyebilirim.Gelen çağrılara mutlaka cevap vermeli ve müşteriyle son derece kibar ve güven veren bir konuşma yapmalısınız.

İletişim bilgileriniz;

      Müşteri bir problem durumunda adresinize gelerek sizinle görüşmek ister.
Sanal mağazanızda mutlaka detaylı bir iletişim sayfası bulunmalıdır. İletişim sayfasındaki telefon,mail,firma unvanınız ve açık adresinizin güncel olmasına dikkat edin. Saçma ve eksik bilgilerle dolu bir iletişim sayfasına sahip bir sanal mağazadan kimse alışveriş yapma riskine girmez.

Fiyat karşılaştırma siteleri;

     Bir çok müşteri internetten alacağı ürünü fiyat karşılaştırma sitelerinde araştırarak alıyor. Sanal mağazanızı mutlaka böyle bir siteye kaydettirin.Müşterileriniz ürünlerinizi gerçekten ucuza sattığınızı görür ve sizi tercih eder.Aynı zamanda bu tip büyük sitelerde bulunmanız kalitenizi ve öz güveninizi müşterilerinize ıs-patlamanıza yardımcı olur. 

Sosyal medya hesapları;

      Müşteriler sizi sosyal medyadan takip eder ve buradaki yorumlara göre notunuzu oluşturabilir.sosyal medya hesaplarınız mutlaka olmalı burada ürün paylaşmalısınız.Hem daha çok müşteriye ulaşır hemde olumlu yorumlar ile müşteri kazanırsınız. 










2 yorum:

  1. Yazdıklarınızı baştan sonuna okudum ve bir e-ticaret girişimci olarak tamamen doğru tespitler olduğuna inanıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Yorumlarınızla bizleri bilgilendirmenizden mutluluk duyarım.

    YanıtlaSil